pokemon blog, blogger - internetes napló

Pokémon Go

  Minden amit a pokémon Go-ról tudni kell, cikkek, hirek, bemutatók niantic, nintendo stb

Naptár 2016. Október 15.
« SzeptemberNovember »
H K Sz Cs P Sz V
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            
< 2015 2016. Október 2017 >
A blogon Keresés
Blog
Minden, amit a Pokémon jelenségről tudni érdemes
Utolsó bejegyzés: 2016.10.15. 11:23
Megtekintve: 1620
Komment (hozzászólás): 0
Blog TOP 20
1. Professional pro Blog 1543468
2. Playboys Blog 792662
3. Kárpátia Blog 307076
4. Balázs Pali Blog 234177
5. Márti Blog 214605
6. Kakashi Blog 200258
7. Ismerős Arcok Blog 169184
8. Krinya Blog 167810
9. Bon Jovi Blog 165948
10. Ossián Blog 145220
11. Edda Művek Blog 134230
12. Pokémon Go Blog 127507
13. Szabó Dávid Blog 124757
14. Leona Blog 118772
15. Republic együttes Blog 112117
16. Chrys Blog 100274
17. Bikini együttes Blog 98033
18. Kenny Blog 88085
19. kinga Blog 77429
20. Hello Blog 73292
 2016. Október 15. 11:23  Minden, amit a Pokémon jelenségről tudni érdemes
Megtekintve 1620 .

Minden, amit a Pokémon jelenségről tudni érdemes

A Pokémon GO nagyon felfuttatta, de most a mobiljáték előtti Pokémon univerzumot vizsgáljuk meg: honnan és kitől származik, mivé vált az elmúlt évtizedekben?

Két évtizeddel a Pokémon GO-őrület előtt egy hasonló virtuális mánia hatalmasodott el a videojátékosokon: igaz, az talán kevesebb balesettel és kicsit több valós kontaktussal járt. Ám a körülmények mégis sokban emlékeztettek a mai helyzetre: szörnyek százai özönlötték el a virtuális tereket és kiképzőpályákat, és játékosok százezrei indultak útnak, hogy begyűjtsék, nevelgessék, harcoltassák, cserélgessék egymás zsebszörnyeit. Az új őrület oka nem más volt, mint a Japánban 1996-ban megjelent Poketto Monsuta avagy Pocket Monsters nevezetű játék. A japán videojáték-történelem tele van furcsaságokkal, ehhez hasonlót azonban még senki sem látott. A forradalmi újítás technikai alapját a Game & Watch kvarcjátékairól híressé vált Gunpej Jokoi 1989-es Game Boy-a teremtette meg, amely nemcsak a hordozhatósága miatt volt fontos újítás, de azért is, mert egy speciális kábellel (Game Link Cable) össze lehetett kapcsolni a konzolokat.
Rovarokból szörnyetegek
A Pocket Monsters atyja egy bizonyos Szatosi Tadzsiri nevű úriember volt, aki gyerekkorától kezdve fanatikus rovarász hírében állt, és gyűjtőszenvedélyét szerette volna játékká transzformálni. Az ízeltlábúak mellett a másik fontos inspirációt a híres Ultraman tévésorozat Ultra Seven című folytatása jelentette Tadzsiri számára: itt a főszereplő szuperhős kis kapszulákban tárolt, majd hatalmasra növekedő szörnyeket hív segítségül a harcok során. Amikor Tadzsiri meglátott két, összekapcsolt Game Boy-jal játszó fiút, lelki szemei előtt egy olyan játék koncepciója körvonalazódott, amelyben gyűjteni, majd cserélgetni, harcoltatni lehet egymással különféle szörnyetegeket. Ilyen játék már létezett nyugaton is: az Electronic Arts 1985-ben megjelentette Mail Order Monsters nevű szörnygyűjtős stratégiai játékát. A Game Boy hordozhatósága azonban teljesen újfajta játékmód és szociális aktivitás lehetőségét teremtette meg.
Japánban persze nem csak nagy újításoknak van hagyománya, de annak is, hogy ezeket a jó ötleteket először rendre visszautasítsák. Ezért Tadzsirinak csak a sokadik próbálkozásra, nem kis részben az akkor már sztárnak számító Mijamato hathatós segítségével sikerült elérnie, hogy a Nintendo rábólintson az ötletre. Az akkor még Capsule Monsters fantázianév alatt futó játék fejlesztése hat év nonstop munkát jelentett, amelynek során Tadzsiri cége, a Game Freaks többször is a csőd szélére került, maga a fejlesztő pedig fél éven át fizetség nélkül dolgozott, japán videojáték-fejlesztői szokások szerint napi pár óra alvással és minimális táplálékkal beérve, gyakorlatilag az irodában élve.

A Pocket Monsters, majd a Pokémon névre átkeresztelt játék végül 1996 februárjában jelent meg Japánban, Aka és Midori (vörös és zöld) fantázianévvel ellátva. A játék grafikáját (beleértve a figuraterveket) Ken Szugimori készítette, a zeneszerző pedig Tadzsiri egy másik közeli barátja, Junicsi Maszuda volt. A megjelenést ekkor még mérsékelt érdeklődés kísérte, de amikor a játékban elrejtett titokzatos Mew nevű rózsaszín szörnyecske kiléte is napvilágra került, a Nintendo sorsolást hirdetett meg: húsz szerencsés játékos megkapta a szörnyet. A húsz helyre majdnem nyolcvanezren jelentkeztek, ami beindította végre a Pokémon-őrületet. 1998-ban a játék kilépett a nemzetközi porondra is, a Vörös és Zöld változatot pedig a Kék Pokémon követte. (Ez lényegében egy grafikailag és tartalmilag némileg felfejlesztett verzió volt.)
Gyűjtsd a szörnyet, ne tétovázz
A Pokémon univerzum helyszíne Kantó egyik fiktív tartománya. A játék hősének ezt a világot kell felfedeznie, 150 (pontosabban, ha a legendás Mew-t is beleszámoljuk, akkor 151) szörnyet összegyűjtve. A kalandok egy Pallet Town nevű városkából indulnak, ahol egy vad pokémonnal történő szerencsés kimenetelű összecsapás után egy professzor elmagyarázza nekünk, hogyan kell begyűjteni a szörnyeket. A tájak, városok bebarangolása során a korai japán szerepjátékok, például a Dragon Quest vagy a Final Fantasy sorozat hagyományait követve felülnézetből látjuk a világot, míg a karaktereket szemből ábrázolja a játék. Amikor harcba bocsátkozunk egy szörnnyel, a játék átvált "3D-s nézetű" csata üzemmódba: ilyenkor a pokémont egy speciális pokélabdával lehet elkapni. A játékosoknak, vagyis az edzőknek azonban nemcsak az a feladatuk, hogy összegyűjtsék a pokémonokat, hanem az is, hogy kiképezzék őket, majd a speciális pokémoncsapattal legyőzzék a rivális edzők szörnyeit. A végcél az adott vidék ligájába kerülés során az úgynevezett "elit négyes" edzőcsapat megverése, majd a vidék pokémonbajnokával lezajló mindent eldöntő küzdelem: ha ez sikerül, a játék pokémonmesterévé válhatunk.

A pokémonok a harcok során fejleszthetők, megtaníthatók új támadásokra, mi több, később új pokémonná is átalakulhatnak. A pokémonokról az ún. Pokédex, egy speciális kódex tartalmazza az információkat. A szörnyekhez hasonlóan maguk a pokélabdák is különböző képességekkel rendelkeznek.
A Pokémon komplex élményt kínáló, mégis áttekinthető, hierarchikus szerkezetű játék volt tehát, amely egyedülálló módon kombinált különféle stílusokat. A szerepjátékok (adott terület bebarangolása, információszerzés, szörnyek fejlesztése) hagyománya ötvöződött a sportjátékok (kiképzés, ligák, összecsapás a stadionokban) hagyományával. Minderre pedig a szociális aktivitás rakta fel a koronát, vagyis a Game Boy-ok összekapcsolása után a szörnyek csereberéje, a küzdelem. Ez pedig a társasjátékok szellemiségét hordozta. A Pokémon Góval ellentétben tehát szükség volt a hordozók (Game Boy) közti fizikai kapcsolatra is, ami a játékosok szocializációját is elősegítette.

Japánban komoly hagyománya van az iskolai, gimnáziumi klubcsapatok közti versenyeknek (például különböző diák baseball-ligák). A Pokémon sikerének oka a műfajok ügyes keverése, a virtuális és a valós játékélmény ötvözése mellett tehát a társadalmi-kulturális beágyazottság: hiszen így a képzelet extra tartalommal tölthette meg a prózai valóságot.
Kristálytól a platináig
A sikernek köszönhetően persze hamarosan megjelentek a folytatások is. A Vörös, a Zöld, a Kék és a Game Boy színpalettáját használni képes Sárga Pokémon után, amelyeket az első generációs Pokémon játékoknak tartunk, 1999-ben megjelent Japánban a játékok második generációját bevezető Arany és Ezüst Pokémon. A Game Boy Colornak köszönhetően a zsebszörnyetegek világa végre színessé vált. Sokak szerint ezek voltak minden idők legjobb Pokémon játékai, amit az eladások is bizonyítanak. (2010-ig több mint húszmillió példány fogyott el ezekből a változatokból.) Egy évvel később látott napvilágot a kissé feltuningolt, Kristály változat.

A játékok helyszíne most a képzeletbeli Johto tartományba helyeződött át, ahol mintegy száz új pokémonra vadászhattunk. A korábbi részek sztárjai, például Pikachu, Bulbasur, Mew mellett olyan pokémonok jelentek meg itt, mint a levélszerű Chikorita, a sárkányszerű Feraligath, a szárnyszerű, nagy karokkal rendelkező Lugia, vagy három új "legendás pokémon" (olyan, ritka pokémonfajta, amelyekről legendák születnek): a villámokat szóró Raikou, a griffszerű Entei, aki egy vulkánkitöréskor született, valamint Suicine, az északi szél megtestesítője. Mivel bizonyos szörnyek csak bizonyos változatokban léteztek, a Pokédex teljesítése szempontjából szükséges volt az arany, illetve az ezüst verziókat tartalmazó Game Boy-okat kábellel összekötni.
Bár az új Pokémon játékok az előző részek receptjét követték, jó pár újítással is találkoztunk. A beépített óra például valós időben jelezte, mennyi ideje kalandozunk Johto földjén. A harcok során a pokémonok már képesek voltak különféle varázstárgyakat használni. Talán még fontosabb újítás volt az ún. "pokégear", egy speciális szerkentyű, amely egyszerre óra, térkép, adóvevő, és lehetővé tette a játékosok közti kommunikáció elmélyítését. Hogy még izgibb legyen a dolog, a pokémonok képesek voltak szaporodni: ha két "kompatibilis" lényt összehozunk, a tojásból egy nevelhető kis szörnyecske bújt ki, aki bizonyos tulajdonságokat az anyjától, másokat pedig az apjától örökölt.

A harmadik generáció 2002-ben indult hódító útjára a Rubin, a Zafír, majd a Smaragd változattal. Új funkciók jelentek meg, például két-két pokémon harcolhatott egyszerre. A negyedik és az ötödik generációs Pokémonok (például a Gyémánt, az Igazgyöngy, a Platina, a Fekete és a Fehér) már Nintendo DS-re jelentek meg, és az univerzum persze a Gamecube, Wii, a 3DS konzolokon is hódítani kezdett.
Szörny Rt.
Henry Jenkins amerikai esztéta vezette be az ún "transzmédiás történetmesélés" fogalmát: ennek az a lényege, hogy a mai tömegkultúrában az egyes sikertermékek már nem önálló médiumok formájában léteznek: a játékok, a filmek és a képregények közösen adnak ki egy univerzumot vagy franchise-t egy-egy alkotás esetében. Erre kevés jobb példát lehetne találni a Pokémonnál. Japánban már 1996-ban megjelent egy pokémonos kártyajáték, amit 1997-ben az első animesorozat követett. Az eredeti japán rajzfilm hőse Satoshi (utalva Szatosi Tadzsiri fejlesztőre), ellenfele pedig Shigeru (aki nem más, mint Tadzsiri nagy példaképe, Mijamoto megtestesítője.) Ez a sorozat tette halhatatlanná Pikachut is, aki máig a legismertebb és legkedveltebb pokémon. Az anime után nem sokkal egy mangasorozat is elindult. 1998-ban pedig megnyílt Japánban a Pokémon Center áruházlánc, amelyet egy New York-i üzlet is követett. Ma már ismerünk pokémon díszítésű repülőgépeket, a játék pedig az egyetemes popkultúra meghatározó részévé vált - nem véletlenül parodizálta annak idején A Simpson család és persze a South Park is.

Hogy miféle őrület fogja követni a Pokémon Gót, azt nem tudni. Egy azonban már biztos: a szörnyecskék rég kibújtak a zsebekből, mára itt vannak közöttünk, és nem csak a programozók és grafikusok által megálmodott virtuális terekben, hanem az általunk jól ismert parkokban, az utcasarkok mögött, a szekrényeink mélyén. Csak aztán nehogy ők vágjanak egyszer zsebre minket.


Megosztás

Nincsenek hozzászólások!
Óra
Az én Profilom
név Név
Születés
email
MSN MSN
ICQ
ICQ
yahoo Yahoo
film
Film
zene Zene
könyv Könyv
Nap mondása
Kíváncsi vagyok, hogy isten nevet-e azon, hogy tréfásan félrevezet.
/Albert Einstein/
Admin
Belépés
Legyen saját blogod !
Regisztráció
Jelenleg 274 Regisztrált Blog
Keresők
Reklám-Csere Kereső
Google
Blog Partner
Álom Rendezvényszervezés
HQ Web
Reklám-Csere
Randi START
Server Data Hosting
Webcim.info
Videók TOP
Pokémon Go letöltés Androidra
Pokémon Go letöltés iPhonera
Magyar facebook közösség pokémon
google plusz közösség
Pokémon Go


Minden amit a pokémon Go-ról tudni kell, cikkek, hirek, bemutatók niantic, nintendo stb
pokemon rss pokemon sitemap pokemon auto ping blogpipe
Buy Websites For Sale - Sell Domains

webcim.info Google Backlinks - SEO
Minden jog fenntartva - MIDNI 2005-2018 - internetes napló - blogger (problog)
professional pro blog - online free blogger - internetes napló - weblog - blogírás - video
évtizedekben pokemon goőrület virtuális videojátékosokon igaz előtt blogger balesettel hasonló évtizeddel két talán go blog nintendo kevesebb pokémon egy mánia

Betöltési Idő : 0,048153 sec. Oldalletöltés :127508
pagepeeker