pokemon blog, blogger - internetes napló

Pokémon Go

  Minden amit a pokémon Go-ról tudni kell, cikkek, hirek, bemutatók niantic, nintendo stb

Naptár 2016. Szeptember 23.
« AugusztusOktóber »
H K Sz Cs P Sz V
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
< 2015 2016. Szeptember 2017 >
A blogon Keresés
Blog
Pokémon GO - hogyan is jár ezzel jól a Nintendo?
Utolsó bejegyzés: 2016.09.23. 09:42
Megtekintve: 895
Komment (hozzászólás): 0
Blog TOP 20
1. Professional pro Blog 1563745
2. Playboys Blog 805534
3. Kárpátia Blog 358680
4. Balázs Pali Blog 256125
5. Kakashi Blog 232697
6. Márti Blog 229572
7. Ismerős Arcok Blog 195211
8. Krinya Blog 190752
9. Ossián Blog 184480
10. Bon Jovi Blog 177435
11. Edda Művek Blog 164862
12. Pokémon Go Blog 150495
13. Republic együttes Blog 145684
14. Leona Blog 137530
15. Szabó Dávid Blog 131873
16. Bikini együttes Blog 123848
17. Chrys Blog 115901
18. Kenny Blog 101967
19. kinga Blog 90428
20. Hello Blog 84892
 2016. Szeptember 23. 09:42  Pokémon GO - hogyan is jár ezzel jól a Nintendo?
Megtekintve 895 .

Pokémon GO - hogyan is jár ezzel jól a Nintendo?

Megkerülhetetlen jelenséggé duzzadt a Pokémon GO, de vajon ez a Nintendo szempontjából mit jelent? Mennyire volt rá hatással a Niantic alkotásának hatalmas sikere? Lássuk csak.

A Pokémon Go nemcsak a mindennapokban vált megkerülhetetlen jelenséggé, hanem az üzleti életben is. A Nintendo szárnyalni kezdett, aztán meg mégsem; szinte mindennap újabb állomást jelentettek be azon a hullámvasúton, amit úgy hívnak, hogy a Nintendo részvényárfolyama. Láthatóan az Igazzy Ghémerek mellett a piacnak is problémákba ütközött annak értelmezése, hogy mindenki ennyire rákattant a hülye nevű virtuális díszállatokra. A cég múltját tekintve igazából ez nem olyan nagy csoda.
Őszinte részvényem
A Nintendót évtizedekig főleg két dologról ismerhettük: 1. elképesztően jó érzékkel gyártottak szórakoztató játékokat; 2. mindezt elképesztően bezárkózva tették. A céget több mint fél évszázadig egy vaskezű igazgató, Jamaucsi Hirosi vezette, aki nem kezelte olyan nyitottan a cég platformjait, mint más konzolgyártók. A Nintendo gépekre mindig is rengeteg saját fejlesztés készült, a külső (third party) bedolgozókat nagyon megválogatták, és hardvert tekintve is a saját megoldásokat részesítették előnyben. Ez a szemlélet a japán kreativitással kombinálva Jamaucsi alatt a játékiparnak új irányt szabó konzolokat (Game & Watch, NES, SNES) és franchise-okat (Mario, Zelda vagy hogy mást ne mondjunk, Pokémon) eredményezett, amelyekbe pár Virtual Boy-kaliberű bukta is belefért.
Jamaucsi 2002-ben adta át a gyeplőt Ivata Szatorunak, és nagyjából ekkortájt kezdték pedzegetni mindenféle iparági elemzők, hogy a Nintendónak nem fog hosszú távon jót tenni a zárkózottság. Aztán ezek a hangok elhalkultak, amikor 2006-ban a Wii jött, látott és aratott, de az utóbbi években megint felerősödtek. A Wii U lemaradt a konzolversenyben (többek között a third party cégek elmaradozása miatt), a DS pedig remek kézikonzol, de egyre kevésbé tud konkurálni a játékra is használható okostelefonokkal; és a Nintendo érthetetlenül későn nyitott a mobilpiac felé. Aztán jött a Pokémon Go, és… és ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy mostantól fellélegezhet a cég, amit a már említett részvényárfolyamokon is szépen meg lehet figyelni.

A rekord 2007-ben volt, a Wii sikereinek csúcsán, akkor 78 dollár fölé is felszaladt a Nintendo-részvények ára. A mélypont 2015 elején jött el, amikor már sokadszor volt kénytelen veszteséget jelenteni a cég, ekkor 12 dollárra esett az árfolyam. 2015 májusában megint nyereségesbe fordult az üzlet, de idén az első félévben csak 17-18 dollár körül mozgott a papírok értéke. A Pokémon Go hatására ez 37,37 dollárig szökött, aztán kicsit lehiggadt a piac, és most nagyjából stabilan, 33,3-33,5 között ingadozik, csökkenő tendenciában. Körülbelül egy éve 25 körül volt, amikor egy jó negyedéves eredmény fellendítette, majd visszazuhant - nem tudjuk még egyelőre, hogy a Pokémon Go keltette árfolyam-ingadozás is átmeneti csupán, vagy valami tartósabb erősödés jön ki belőle.
Free to pray
Mert hiába döntögetett rekordokat a Pokémon Go (ami már az indulása utáni ötödik órában a legnépszerűbb új alkalmazás lett Amerikában), születésének körülményei óvatosságra intenek. Például a játékot nem a Nintendo találta ki, hanem egy áprilisi tréfából született. A Google csinált 2014-ben egy poénvideót, amelyben Pokémon-edzőket kerestek, és ez adta az ötletet John Hankének, a Google-lel partnerségben levő Niantic vezetőjének. A Niantic akkor már bőven elkészült az Ingress-szel, 2013 végén adta ki a portálfoglalgatásra épülő kiterjesztett valóság-játékot. Hanke ráérzett, hogy ugyanez a játékmechanika egy olyan sikeres franchise-zal, mint a Pokémon, nagyot szólhat, ezért egyrészt elkezdett kihátrálni a Google-partnerségből, másrészt bejelentkezett Ivata Szatorunál, hogy ezt a poént jó lenne a valóságban is megcsinálni. Így lettek az Ingress portáljaiból pokéstopok és gymek, az Ingressből pedig egy új pokémonlázt hozó bestseller. (Az elején a Nintendo részvényeit az a félreértés is megdobta, hogy sokan azt hitték, a Pokémon Go az ő játékuk, pedig a Nianticé és a Pokémon Companyé, a Nintendo pedig csak ez utóbbiban résztulajdonos.)
Furcsa a bestseller szót használni, amikor ingyenes játékról van szó, és a piac többek között éppen ezért óvatos. Bár a Pokémon Go példája arra utalhat, hogy kicsit ad hoc történnek a dolgok a Nintendo mobilrészlegénél, a játék egy tudatos stratégiába illeszkedik bele. A céget a tavaly elhunyt Ivatától átvevő Kimisima Tacumi novemberben bejelentette, hogy a Nintendo első mobiljátékai mind free-to-play címek lesznek (a sort indító Super Mario Run is), természetesen mikrotranzakciókkal - azaz ingyenes játékok, amelyekben lehet azért pénzt is költeni (például a Pokémon Góban is vásárolhatók pokélabdák meg mindenféle tárgyak).

Ez viszont még teljesen új terep a Nintendónak (márciusban talán ezért nem is játékkal kezdték egész mobilos pályafutásukat, hanem egy közösségi alkalmazással, a Miimotóval), ráadásul a free-to-play játékok királyságában hamar váltogatják egymást a trónon; ma még a Candy Crush Saga a menő, holnap már a Clash of Clans, holnapután meg már abból is csak egy név lesz az "akikre büszkék vagyunk" tablón. Persze, a free-to-play játékokban rengeteg pénz van, de hogy a Nintendo egészen más felfogású múltjával és ahhoz szokott rajongótáborával mekkora szeletet tud kihasítani majd ebből a tortából, azt nehezen tudja előre beárazni a piac - ezért is érthető a részvényesek óvatossága, illetve az árfolyam hullámvasutazása.
Nintendo it!
Ne feledkezzünk meg azonban a Nintendo-effektről, ami sokszor működött már korábban. A DS-ről vagy a Wii-ről nem sokan gondolták, hogy átütő siker lesz, aztán meg a Nintendo látnoki képességeit dicsérte mindenki. A Pokémon Go bejelentésekor is több volt a szkeptikus hang, mint a várakozással teli, azt pedig talán senki nem hitte, hogy egy ingyenes, okostelefonos kiterjesztett valóság-játék ekkora tömegeket ér el, és hogy konkrétan olyan világhisztéria lesz belőle, amely kilép a játék- és techrovatok híreiből, és utat talál például a bűnügyi vagy a külpolitikai mellékletekbe is.
Viszont az okostelefon-piac nem zárt, a Nintendo nem tudja úgy kontroll alatt tartani, mint saját platformjait. És most nyilván rengeteg Pokémon Go-klón fog érkezni, mindegyik megcélozva az előd sikerét. Addig a Kimisima által ígért Nintendo-mobiljátékok is befutnak (kettő még idén, három jövőre, ha minden igaz), és tisztábban látja majd a piac is, hogy mi a sokat látott vállalat mobilos stratégiája. Rájuk férne valami tartósabb siker, mert a cég pár hete megint veszteséges negyedévet jelentett (ebbe a Pokémon Go bevételei még nincsenek belekalkulálva, de ugyebár azokból a Nintendo csak kis részt kap). És persze ott van még a rejtélyes NX konzol, ami valamikor jövőre jelenik meg, és talán a mostaninál jobb pozícióba hozza a japán vállalatot abban a piaci szegmensben, ahol egyébként rengeteg tapasztalata van. Akárhogy is lesz, a Pokémon Go önmagában nem elég, hogy kihúzza a Nintendót a kátyúból, de mindenképpen jól jött a cégnek, és akár egy újabb fellendülés előszele is lehet - a többi most már inkább a Nianticen múlik, és azon, hogyan próbálják megtartani a játékosokat.

Megosztás

Nincsenek hozzászólások!
Óra
Az én Profilom
név Név
Születés
email
MSN MSN
ICQ
ICQ
yahoo Yahoo
film
Film
zene Zene
könyv Könyv
Nap mondása
"Húsz év múlva sokkal jobban fogod sajnálni azokat a dolgokat, amiket nem csináltál meg, mint azokat, amiket igen."
\Mark Twain\
Admin
Belépés
Legyen saját blogod !
Regisztráció
Jelenleg 274 Regisztrált Blog
Keresők
Reklám-Csere Kereső
Google
Blog Partner
Álom Rendezvényszervezés
HQ Web
Reklám-Csere
Randi START
Server Data Hosting
Webcim.info
Videók TOP
Pokémon Go letöltés Androidra
Pokémon Go letöltés iPhonera
Magyar facebook közösség pokémon
google plusz közösség
Pokémon Go


Minden amit a pokémon Go-ról tudni kell, cikkek, hirek, bemutatók niantic, nintendo stb
pokemon rss pokemon sitemap pokemon auto ping blogpipe
Buy Websites For Sale - Sell Domains

webcim.info Google Backlinks - SEO
Minden jog fenntartva - MIDNI 2005-2018 - internetes napló - blogger (problog)
professional pro blog - online free blogger - internetes napló - weblog - blogírás - video
pokemon nemcsak sikere üzleti hatással vált életben csak blogger lássuk blog pokémon go jelenséggé szárnyalni hatalmas nintendo alkotásának niantic megkerülhetetlen

Betöltési Idő : 0,059125 sec. Oldalletöltés :150496
pagepeeker